30 Aralık 2011 Cuma

SESLER (Kısa Film)

SESLER
(The Voices)

Konu: Apartman sakinlerinin çeşitli nedenlerden gitmesi ile dört dairelik apartmanda yalnız kalan bir karakterin, duyduğu seslerle başlayan içsel çatışması onu kendinden şüphe etmeye götürür. Şüphe arttıkça içsel çatışma ve gerilim de artacaktır.

Notlar: İlk kısa filmim. Senaryosunu filmin çekiminden iki yıl önce yazmıştım ancak gerçekleştirememiştim. Bir kameraya sahip olduktan sonra kendimi teknik açıdan geliştirmek ve bildiklerimi uygulamak için teknik testler yapmayı planladım. Ancak bu testleri yapıp, arşivleyip, saklamak yerine bir filmin bunları barındırmasına ve hikâyesine hizmet etmesini istedim. Teknik açıdan gerilim, korku ve bilimkurgu türleri birçok öğrenme ve uygulama fırsatı barındırır. Bende bir psikolojik gerilim olan bu filmin senaryosuna geri döndüm. Değişiklikler yaptım. Bunların en önemlisi orijinal senaryoda birden fazla karakter varken tek karaktere indirmem oldu. Böylesinin daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hiç oyuncu bulamadığımdan ötürü kameranın önüne de maalesef ben geçmek zorunda kaldım. Ayrıca kameranın arkasında ve prodüksiyon sonrasında da yalnız olduğumdan film tek kişilik bir gösteri haline geldi ama bu çok şey öğrenmeme sebep oldu.


Filmi Canon HV40 kamera ile çektim. Kurgu için ise Adobe Premiere Pro CS3 (Trial) kullandım. Kurgu programı deneme sürümü olduğundan ve bu konuda yeterli bilgiye sahip olmadığımdan renk düzeltmesi yapamadım. Mikrofon sorunlu idi. Çoğu sesi sonradan kayıt edip, filme ekledim. Çeşitli kamera hareketleri için tasarladığım düzenekleri ise yapı marketlerden aldıklarımla ve mevcut malzemeleri birleştirerek yaptım. Her açıdan “Sesler” benim için öğretici bir deneyim oldu.

Yazan ve Yöneten: Özgür Çetimen
Süre: 27 dakika
Yıl: 2009 © Özgür Çetimen



Sesler from Ozgur_Cetimen on Vimeo.



THE VOICES (Sesler) - with English Subtitles

Written and Directed: Özgür Çetimen
Duration: 27 min.
Year: 2009 © Özgür Çetimen