1 Mart 2017 Çarşamba

THE FUGITIVE KIND - (1960)

THE FUGITIVE KIND

Yönetmenliğini Sidney Lumet'in yaptığı bu Tennessee Williams uyarlamasının başrollerinde Marlon Brando, Anna Magnani, Joanne Woodward ve Maureen Stapleton var.

Filmin senaryosunu Orpheus Descending adlı kendi oyunundan Tennessee Williams ve Meade Roberts uyarlamış.

Valentine 'Snakeskin' Xavier gitarıyla oradan oraya gezen bir müzisyen ve jigolodur. New Orleans'da kanunla başı derde girince şehri terk eder. Yağmurlu bir gecede bozulan arabası onu Güneydeki küçük bir kasabaya getirmiştir. Hayatını düzene koyup yeni bir başlangıç yapmaya niyetlenen Val'e şerifin karısı yardım eder ve bir dükkanda iş bulur. Dükkanı işleten Lady Torrance bir yandan da ölüm döşeğindeki gaddar kocası Jabe ile ilgilenmektedir. Zamanla Lady ile Val arasında gizli bir ilişki başlar. Ayrıca kasabada Val'in geçmişini bilen Carol Cutrere'de Val'in peşindedir. Jabe'in Lady ve Val'den şüphelenmeye başlamasıyla olaylar adım adım trajik sona doğru ilerlemeye başlar. 

Usta yönetmen Lumet ve başta Brando olmak üzere tüm oyuncular incelikli ve başarılı bir iş ortaya koymuşlar. Lumet ve Brando, Valentine 'Snakeskin' Xavier karakterinin özünü çok iyi yakalayıp, perdeye yansıtmışlar. Kanımca filmde Brando en iyi performanslarından birini sergiliyor.

Filmin hayatları parçalanmış iki ana kadın karakteri olan Lady Torrance ve Carol Cutrere'nin yeni bir başlangıç yapabilmek ve kasabadan gidebilmek için Val'i bir çıkış yolu olarak görmeleri onların ortak noktalarını oluşturuyor. Filmin trajik sonundan sonra en azından Carol kasabayı terk etmeyi başarıyor(ya da ben öyle yorumluyorum).

İyi İngilizce konuşamayan Anna Magnani repliklerini fonetik olarak ezberleyip söylemesine rağmen filmde başarılı bir oyunculuk sergilemiş.

Filmde karakterler arasındaki tutku, cinsel tansiyon, acı veren oyunlar ve şiddet birçok Tennessee Williams uyarlamasında olduğu gibi merkezde yer alıyor. Ayrıca Amerika'nın güneyindeki ırkçılık, linç ve şiddet olayları da filmin alt metinlerinden biri.

Lumet siyah-beyaz çektiği filminin çeşitli sahnelerinde seçici ışık kullanmış(örneğin Xavier'in Lady Torrance'a insanların ikiye ayrıldığını anlattığı sahnede). Bu tarz tiyatral aydınlatmada ışık sahnedeki durumun/karakterin önemine göre değişip, odaklanıyor. Filmin görüntü yönetmeni Boris Kaufman.

The Fugitive Kind hem eleştirmenler arasında hem de gişede büyük başarı elde edememiş olsa da benim favori filmlerimden biri.

İlgilisine...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder